طبق آمار، تبلیغات جذاب و استراتژی بازاریابی درست می تواند باعث افزایش سودآوری و جلب توجه افراد شود. به دلیل همین بازدهی بالای تبلیغات، بسیاری از کسب و کارها از جمله کلینیک ها و مراکز درمانی به سمت آن می روند تا افراد بیشتری را به سمت خود بکشانند. از آنجایی که در دنیای امروز، برای تبلیغات روش های بسیاری وجود دارد، باید روش های مناسب تر و موثر را شناخت تا بیشترین تاثیر را از تبلیغات دریافت نمود زیرا که حتی اشتباهات کوچک در تبلیغات می تواند باعث هدر رفت بودجه و سرمایه ای بشود که برای آن خرج می کنید. در ادامه توضیحاتی درباره چند مورد از روش های موثر تبلیغات برای مراکز درمانی و کلینیک ها را در اختیار شما قرار می دهیم.
سر فصل¬های مقاله :
- تبلیغات آنلاین :
در دنیای امروز، با توجه به فراگیر شدن اینترنت و افزایش استفاده مردم از فضای مجازی، سرمایه¬گذاری برای تبلیغات در این فضاها از بازدهی خیلی خوبی برخوردار خواهد بود. در ادامه به چند مورد از این روش¬ها برای مراکز درمانی اشاره می¬کنیم.
1. تبلیغات در گوگل :
حتما به سراغ سئوی سایت پزشکی بروید، در این صورت روی یک یا چند کلمه در نتایج جستجو دیده می¬شوید. در ضمن می¬توانید به سراغ گوگل ادز نیز بروید و از خدمات آن بهره بگیرید. در این نوع تبلیغات سایت شما به نتایج اول جستجو می¬رود و در ازای هر مخاطبی که روی سایت شما کلیک کند، شما هزینه¬ای را به گوگل خواهید پرداخت.
2. تبلیغات در اینستاگرام :
برای تبلیغ در اینستاگام می¬توانید از روش¬های مختلفی بهره بگیرید. می¬توانید از سیستم تبلیغاتی خود این فضا، تبلیغ در پیج¬های بزرگ و... استفاده کنید. در ضمن می¬توانید از روش اسپانسری استفاده کنید که بازدهی بسیار خوبی نیز دارد؛ در این روش شما اسپانسر یک پیج معتبر شده و از صاحب پیج می¬خواهید نام کلینیک یا مرکز درمانی شما را در آخر یا ابتدای پست¬هایش معرفی کند.
3. تبلیغات گرافیکی :
تبلیغات گرافیکی به خصوص هنگامی که دارای سایت باشید، روش بسیار موثری می¬باشد. به یاد داشته باشید که در صورت تبلیغ در دیگر سایت¬ها، در سایت¬های مناسبی این عمل را انجام دهید تا بازدهی مناسبی را نیز دریافت نمایید. طراحی گرافیک مناسب و حرفهای پوسترها نیز تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن تبلیغات شما دارد.
4. تبلیغات در اپلیکیشن¬ها :
گرچه این روش چندان بازدهی بالایی برای حوزه سلامت و معرفی مراکز درمانی ندارد، ولی همچنان می¬توان از آن برای بالا بردن بازدید سایت و... کمک گرفت.
- تبلیغات آفلاین :
نوع مرسوم تبلیغات که سال¬هاست از آن استفاده می¬شود، تبلیغات آفلاین می¬باشد. در ادامه به چند نمونه از این نوع از تبلیغات اشاره می¬کنیم.
5. تبلیغات در تلویزیون و رادیو :
با توجه به بازدهی بسیار خوب تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت و کم هزینه بودن آن، توصیه می¬شود از آن¬ها استفاده کنید؛ زیرا که هزینه تبلیغات در تلویزیون بسیار بالاست. با این حال اگر قرار به یک سری تبلیغات هدفمند و پیوسته است و از بودجه زیادی برخوردار هستید، می¬توانید توجه افراد بسیاری را با تبلیغات در تلویزیون به کسب و کار خود جلب کنید.
تبلیغات در رادیو برای مخاطبان بین 40 تا 80 سال گزینه مناسبی است¬. تبلیغات و حضور در رادیو با هدف برند سازی، گزینه خوبی می¬باشد.
6. تبلیغات بیلبوردی :
بیلبوردها از انواع تبلیغات محیطی هستند که از بازدهی بسیار خوبی برخوردار می باشند و توجه بسیاری را نیز به خود جلب می¬کنند. گرچه هزینه این تبلیغات در شهرهای بزرگ می¬تواند بالا باشد ولی انتخاب خوبی برای کلینیک¬ها و مراکز درمانی می¬باشد. برای تبلیغات بیلبوردی حتما به طراحی بیلبورد و مکان نصب آن توجه داشته باشید. بیلبوردها با طراحی و رنگ¬های جذاب که در مکان¬های پر رفت و آمد و شلوغ نصب شده¬اند، تاثیر تبلیغات شما را به میزان قابل توجهی افزایش می¬دهند.
7. پخش تراکت و فلایر :
گرچه چنین تبلیغات چاپی مانند چاپ فلایر، تراکت¬های کاغذی و... تا حدی قدیمی شده و تاثیر سابق را ندارند، ولی همچنان می¬توان با هدف برندسازی محلی از آن¬ها بهره برد. لازم به ذکر است که پخش این کاغذها با طراحی مناسب، باید در زمان و مکان مناسب صورت گیرد تا بیش¬ترین تاثیر را در جذب افراد بگذارند؛ برای پخش تراکت یا فلایرها ساعت¬های شلوغ و مکان¬های پر رفت و آمد را انتخاب نمایید.
8. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی :
این نمونه از تبلیغات محیطی نیز، هم جذابیت و هم تاثیرگذاری بالایی دارند. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و می¬توان از آن¬ها در مکان¬های متفاوتی بهره برد. البته طراحی این تابلوها اهمیت بسیاری دارد و باید به افراد بامهارت و متخصص سپرده شود تا بتوانید نتیجه دلخواهتان را از آن¬ها بگیرید. نوع دیگری از این تابلوها مانند تابلوی راهنمای طبقات و... را می¬توانید در فضای داخلی مراکز درمانی استفاده کنید.
سخن پایانی :
همانطور که می¬دانید، برای افزایش سودآوری و معرفی کسب و کارتان و جلب توجه افراد، بهترین و موثرترین راهکار تبلیغات می¬باشد. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گستردگی اینترنت و فضای مجازی، امروزه روش¬های تبلیغات نیز گسترش پیدا کرده و از انواع مختلف آن می¬توان استفاده نمود. ما در این مقاله از پرسام سعی کردیم تا برخی از روش¬هایی که می-توان آن¬ها را برای تبلیغات مراکز درمانی بکار گرفت، معرفی کرده و توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم، حال شما باید با مطالعه این روش¬ها، گزینه¬های مناسب را انتخاب کرده و بکار بگیرید و از آن¬ها برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید.